۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۹:۲۷

در گفتگو با مهر عنوان شد؛

برنامه ولاسکو نتیجه‌ گرفتن در لیگ جهانی نیست/ خطر بزرگ کم تجربگی

برنامه ولاسکو نتیجه‌ گرفتن در لیگ جهانی نیست/ خطر بزرگ کم تجربگی

سرمربی تیم کاله با اشاره به شرایط کلی تیم ملی برای حضور در رقابت های لیگ جهانی گفت: ولاسکو می‌توانست چیدمان قویتری داشته باشد اما از چگونگی انتخاب‌های او می‌توان فهمید می‌خواهد بازیکنان را برای مسابقات جام ملت‌های آسیا آماده کند نه نتیجه‌گیری در لیگ جهانی.

بهروز عطایی در گفتگو با خبرنگار مهر، در مورد "چگونگی حضور تیم ملی والیبال در لیگ جهانی با توجه به شرایط فعلی که این تیم دارد" ضمن بیان مطلب فوق اظهارداشت: والیبال ایران طی چهار پنج سال اخیر با عملکرد مطلوبی که در رقابت‌های مختلف داشته تمام حواس‌ها را به خود جلب کرده است. حالا باید دید به دنبال چه برداشتی از حضور در لیگ جهانی هستیم. می‌خواهیم استعدادهای جدید را شناسایی کنیم یا میزان پیشرفت را سنجید و سطح توانایی‌ها را به حریفان نشان داد.

وی تصریح کرد: البته با توجه به نوع دعوتی که سرمربی تیم ملی والیبال داشت و بازیکنانی که برای لیگ جهانی معرفی کرده است، به نظر می‌رسد هدف اصلی او شناسایی بازیکنان جوانی است که بازی‌های ملی کمی دارند و اینکه آنها را برای مسابقات قهرمانی مردان آسیا و رویدادهای سال‌های بعد آماده کند.

این مربی که با کاله قهرمان ایران و آسیا شد با بیان اینکه ولاسکو انتخاب‌های معناداری داشت، خاطرنشان کرد: ولاسکو بازیکن باتجربه‌ای مانند علیرضا نادی را از ترکیب تیم ملی کنار گذاشت و در عوض بازیکنانی را فراخواند که سابقه زیادی در رده سنی بزرگسالان ندارند. این نشان می‌دهد او می‌خواهد بازیکنانش را مورد تست و ارزیابی قرار دهد و آنها را برای مسابقاتی آماده کند که نتایج آنها برای والیبال ایران مهم و تاثیرگذار است مانند مسابقات قهرمانی مردان آسیا که بعد از لیگ جهانی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: به هر حال مسجل است والیبال ایران با هر نتیجه گیری از لیگ جهانی امسال سقوط نمی‌کند و سال بعد هم در این مسابقات خواهد بود. بنابراین ولاسکو انتخاب‌هایش را با هدف مسابقاتی انجام داده که نتایجش برای والیبال ایران اهمیت دارد. این هدف غلطی نیست. به هر حال مهم این است که به اهداف مورد نظر برسیم نه اینکه سیاست گذاری‌های کوتاه مدت داشته باشیم.

عطایی با تاکید بر اینکه ولاسکو می‌توانست چیدمان قویتری داشته باشد، اظهارداشت: این مربی با در نظر گرفتن آینده سازی و حرکت رو به جلو، بازیکنانی را در ترکیب تیم ملی قرار داد که طی چهار پنج سال آینده هم بتوانند کمک حال تیم ملی باشند. به هر حال مهمترین هدف تیم ملی والیبال رسیدن به المپیک آتی است در حالیکه برخی بازیکنان بودند که نمی‌توانستند به المپیک 2016 برسند.

"با همه این اوصاف فکر می‌کنید شرایط تیم ملی والیبال به گونه‌ای باشد که بتوان نسبت به نتیجه گیری و پیروزی این تیم در دیدارهای لیگ جهانی امیدوار بود"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: با توجه به چیدمانی که ولاسکو داشته است می‌توان متوجه شد که هدف تیم ملی صرف نتیجه گیری در لیگ جهانی نیست اما این بدین معنا نیست که تیم ملی هنگام دیدارهایش در لیگ جهانی به قصد برد وارد زمین نمی‌شود.

عطایی تاکید کرد: اما در کل نمی‌توان به صورت مطلق از برد و باخت حرف زد. صربستان پوست اندازی کرده و تعدادی بازیکن جوان را به ترکیبش اضافه کرده است. آلمان شرایطی مشابه ایران دارد و چون والیبال این کشور تازه به جهان معرفی شده است. می‌توان مقابل این تیم‌ها و حتی ایتالیا خوب کار کرد. ایران این توانایی را دارد که این تیم‌ها را با مشکل مواجه کند اما نمی‌توان به صورت مطلق از برد یا باخت حرف زد.

سرمربی تیم کاله در پایان گفت: ایران تیمی نوپا در لیگ جهانی است و کم تجربگی ما می‌تواند خطری بزرگ باشد. نباید نتایجی که پیش از این تیم ملی در مسابقاتی مانند جام جهانی کسب کرد را ملاک نتیجه گیری در این رقابت‌ها قرار داد.

کد خبر 2058416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha